1.03.2015

İlkokulda neler oluyor?

Biz çocuklarımıza sorgulamayı ve düşünmeyi öğretmeye çalışırken, hoşgörülü, insan haklarına saygılı, farklı fikirlere açık olmanın önemini değerler olarak vermeye çalışırken okullarda neler oluyor! Geçen gün Almanya’da ilkokulda okuyan bir arkadaşımın kızının kitabına denk geldim. Gördüğüm içerik karşısında dehşete düştüm.

Soru: “Bir Türkten daha barbar olan kim?”
Cevap: “İki Türk.”
Ne kadar aşağılayıcı, değil mi? Apaçık ırkçılık bu! Hem de bunu bir soru-cevap şeklinde dalga geçermiş gibi espri tarzında sunmak… İlkokul hayatının ikinci ve üçüncü yılında olan çocuklara şimdiden bu kadar ırkçı bilgilerle doldurmak ne münasebet? Amaç farklı ırklara, farklı milletlere karşı kendini daha üstün görmek mi?
Şimdi, tüm bunların benim hayal ürünüm olduğunu söylesem… Bunları bu şekilde bir kitapta görmediğimi söylemesem… Evet, ben bunları uydurdum. Çünkü dikkatinizi bir konuya çekmek istedim. Hem de tüm duygularınız ve tepkilerinizle birlikte. Gördüğüm okuduğum şey buydu:
Devamı Alternatif Anne'de okuyabilirsiniz. Buraya tıklamanız yeter.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder