15.02.2015

Çocuklarımız okulda neler okuyor?

girl-160172_1280
Geçen gün özel ve tanınmış bir ilkokulda okutulan okuma kitabının içerdiği ırkçı bilmeceyi paylaşmıştım. Bu konudaki duyarsızlık hayret verici. Bugün içeriği uygun olmayan kitapların çocukların eline geçmesinin nasıl mümkün olduğuna bakmak istiyorum.
Sistemi tam anlayabilmek için oturduğum yerdeki bir devlet ilkokulunun müdür yardımcısıyla görüştüm. Olaydan tamamen habersiz, bana verdiği bilgileri olduğu gibi aktarıyorum. Milli Eğitim Bakanlığı okutulacak tüm ders kitaplarını belirleyip okullara gönderiyor. Okuma kitapları ise Talim ve Terbiye Kurulundan onaylatılıp okulların seçimine sunuluyor. Kitapları görmeden Kurulun sunduğu listeden seçimini yapıyor her öğretmen. Bunun dışında yayınevleri onaylı onaysız kitaplarından birer numune okula bırakıyor. Bu şekilde kurulun listesindeki bazı kitapları önceden görme fırsatları oluyor. Üç yıl önce okulda okutulan kitapların veliye aldırması yasaklanmış olsa da çözüm yolu var. Zira okutulan okuma kitapları her sınıfın aile temsilcisine öğretmen tarafından sunuluyor. Kitap beğenilmediği takdirde sınıfın velilerin çoğu kitabı istemez ise hangi kitabın okutulacağına birlikte karar veriliyor. Ardından sınıfın aile temsilcisi bu kitabın temininden sorumlu. Yani velilerden para toplayıp kitapları alıyor ve öğretmene veriyor.
Yazının devamı için Alternatif Anne'de! Tık tık...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder