18.03.2014

Köpüklü bulutlar - oğullarımı mutluluktan uçuran deney

Bugüne dek yaptığımız tüm deneyleri gölgede bırakan bir deney yaptık geçen gün. Öyle bir faaliyet oldu ki oğullarım heyecan ve sevinçten yerinde duramadılar. Luka bu deneye Schaumwolken yani “Köpüklü bulutlar” adını taktı. Ben de o adı kullanacağım…

Malzeme açısından aslında son derece basit bir deney. Karbonat veya kabartma tozu ile sirke veya limon suyu lazım. Çünkü karbonat asitle birleşince köpürmeye başlıyor. Biraz daha farklı olsun diye gıda boyalarıyla renklendirdik olayı. Renksiz de olur tabi ki.

Karbonatın ne kadar köpüreceğini bilemediğim için masaya bir tepsi koydum ve onu havlu kağıtlarla kapladım. Kullanacağın kaselere göre altına havlu veya havlu kağdı koymanı tavsiye ederim. Zira eğlence, köpüğün yükselip kaseden taşmasıdır! Gerek yok dersen tepsi kullanmanı kesinlikle tavsiye ederim. Sonra küçük kaplara karbonat koydum ve üstüne çocuklar biraz gıda boyası eklediler. Önce boya mı yoksa karbonat mı emin olamadığım için gıda boyasını ortaya almaya karar verdim, yani üstüne biraz daha karbonat ekledim.

Sıvı sıkabilecek plastik sıkma şişelerim mevcut olmadığı için şırınga kullandık. Ama o şişelerden edineceğim çünkü bu deneyi daha çok yapacağımız kesin. Bir kaseye sirke koydum ve çocuklar şırıngaya çekip kaplara boşaltılar. Şırıngaya su çekip boşaltmak motorik hareketlerinin gelişmesine yardım eden bir faaliyet olduğu için eskiden çok yaptık ve iyi yapabiliyorlar.

Leon ve Luka şırıngalara çektikleri sirkeyi kaplara boşaltınca pür dikkat beklemeye başladılar. Kabın içi yavaş yavaş köpürmeye başladığını görünce çok ama çok heyecanlandılar! Bir süre sonra “Bak, köpürüyooooor!” “Baaaak, iniyooor!” “Hızlı ol, iniyooor, hemen sirke eklemen lazııııım.” gibi cümleler uçuşuyordu. Bir arada dört kabı aynı anda köpürtmeye çalıştılar.

Kısacası, inanılmaz eğlendiler! Küçük oğlum Luka’nın öyle hoşuna gitti ki ertesi gün yanıma geldi ve “Mama, köpüklü bulutları bir daha yapmak istiyorum” dedi. Eh, o zaman bir daha yaptık. Nasıl olsa malzeme kolay!


Bir de bu deneyin bonusu var! Karbonat ve sirke karışımı giderlerin temizlenmesi ve kokunun giderilmesi için kullanıldığı için ardından hepsini kısaca karıştırtıktan sonra rahatlıkla farklı giderlere boşalt gitsin. Ardından da azcık sirke gidere döktün mü, giderlerin de temizlenmiş olur :)


Lava lambası, dans eden üzümler, baloncuk yılanı, misket yolu, arabalarla boya, vs.  oğullarımla yaptığım başka faaliyet ve deneylere yukarıdaki FAALİYET & OYUN linkinden veya sağdaki faaliyet ve deney etiketlerinden ulaşabilirsin. Mobil cihazdan ana menüden FAALİYET & OYUN linkini seçmen gerekiyor. 

------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum ve Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Hassas Anne’deki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook ve Twitter hesaplarımdan takip edebilirsin.

Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: Xlargeaile veya ben
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

3 yorum:

  1. Listeme aldim mutlaka deneyecegim ellerinize saglik paylasim icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Bunu bizde yanardağ deneyi olarak yapıyoruz bir de şişsede yapıp balon şişirtiyoruz bu köpüklere o da çok zevkli yapmadıysanız öneririm ;)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok güzel bir site olmuş, gerçekten çok faydası oldu...

    YanıtlaSil