3.03.2014

5 yaşına yaklaştıkça ön plana çıkan davranışlar

"5-yaş-sendromunu" yazmamın üzerinden çok uzun zaman geçmedi. Leon’un beşinci doğum günü yaklaştıkça davranışında inanılmaz farklılıkları da gözlemlemeye başladık. Testosteron seviyesi düştükçe oğlumuz anlayışlı ve yardımsever bir çocuğa dönüşüyor…

Dikkatime çarpan ilk şey söylediklerimi aynen yapıyor olması oldu. Gün içerisinde küçük şeylerden bahsetmiyorum, onları hala keyfine göre yapıyor ya da red ediyor. Kast ettiğim temel isteklerimiz, şu “çocuğuma acaba nasıl yaptırırım” dediğimiz davranışlardan bahsediyorum. Geçen gün, geceleri uyanınca artık yatağımıza gelmek yerine kendi yatağında kalıp uykuya dalmak için çaba harcamasını istedim. Hoş bir hayal dedim sonra kendi kendime. Ama Leon beni çok şaşırttı. Zira o günden beri geceleri uyanınca hiç yatağımıza gelmiyor. Çok nadiren yanına çağırıyor ve çağırsa bile bu ancak kötü rüya gördüğü veya Zita yatağını kapladığı için oluyor. Bir daha uyuyana kadar yanında beklememizi de istemiyor. Şaştık kaldık ve çok sevindik!

Hatta bundan daha büyük bir şeyi yapabileceğini düşünmüştü ve artık akşamları tek başına uyuyabileceğini söyledi. Hani ben ya da eşim çocuklara hikaye okuduktan sonra çıkıp gidebilecekmişiz, Luka zaten uyumuş olacak ve kendisi biz yokken uykuya dalacakmış. Bize bunu iki kere söylemeye gerek yok! Aynı akşam uygulamaya koyduk. Beş dakika sonra beni çağırdı. “Mama, olmadı. Bu düşündüğümden daha zormuş. Kalır mısın burada?” dedi. Eh, önemli olan gösterdiği çaba!

Beni sadece o konuda şaşırtmıyor bugünlerde. Geçen hafta hemen hemen her sabah yatağını kendisi yaptı. Ardından yanıma gelip “Mama, odama gel sana bir şey göstermek istiyorum” dedi. Sevinmez olur muyum? Adeta uçuyorum! Tünelin ucunda ışık varmış…

Üç gün önce benden bir şey istiyordu. “Çamaşırları bitirdiğimde birlikte yaparız canım.” Dedim ve hani belki olur düşüncesiyle ekledim ki” bana yardım edersen daha hızlı olur tabi ki”. Leon başladı bana yardım etmeye. Yani o çamaşırlıktan kıyafetleri toplayıp odaya taşıyor, ben katlayıp dolaplara yerleştiriyorum. Ama nasıl bir yardım oldu! “Mama, bana tişörtünü nasıl katlamam gerektiğini gösterir misin? Benimkileri kendim yapmak istiyorum” demez mi? Dünya benim! Topladığı her bir parçayı kendisi katlayıp dolabına koydu.

Birkaç haftadır hemen hemen her konuda daha anlayışlı davranıyor zaten. Ama en büyük anlayışı Luka’da gösterdi. Çünkü Luka tam bir haftadır ayrı bir odada tek başına yatmak istiyor. Nereden esti bu bilemiyorum, ama Luka kararlı. Leon için bu çok zor bir şey. Hem değişiklik sevmez hem de tek başına yatmayı. Ama Luka’nın isteğine saygı duyması gerektiğini ve Luka’ya bu konuda süre tanıması gerektiğini onun için zor da olsa anladı. Anlayacağın bir haftadır Luka oyun odasında yer yatağında Leon ise yatak odasında yatağında uyuyor. Bir anlamda çocuklar için güzel çünkü Luka hikaye kitaplarının okunmasından hoşlanıyor ve hızlıca uykuya dalıyor. Leon ise bugünlerde audio hikayeleri dinlemeyi seviyor ve ancak bitişinde uyuyor. İki çocuğu farklı odalarda yatırmak o yüzden zor olmuyor. Önce Luka’yı yatırıyoruz (eşim ya da ben, sıra kimdeyse) ve ona kitap okurken Leon hikaye dinliyor. Luka uyuduktan sonra Leon’un yanına geçiyoruz ve hikaye bittikten sonra uyumasını bekliyoruz.   

Bana öyle geliyor ki Leon ve Luka’nın davranışlarındaki sürprizler henüz bitmedi. Sırada ne var acaba? 

5 yaş sendromu ve ilgili iki diğer yazımı buradan okuyabilirsin.

------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum, Alternatif Anne ve Martı Dergisindeki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook ve Twitter hesaplarımdan takip edebilirsin.
Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: 
Xlargeaile veya ben 
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder