2.07.2013

Çişim geliyor!

Evet, Luka ile ikinci ciddi bezsiz denemeye girdik. Daha önce bir defa bezi bırakmayı denedik ama yaşanan kazalara öyle bir üzüldü ki Luka, günler boyunca tuvalete gitmek istememişti. Ardından arada bir yarım veya tam günlük denemelerimiz oldu tabi, ancak Luka her seferde tekrar bezin bağlanmasını istemişti. Şimdi iş bitmiştir diyebiliyoruz…

Yaklaşık iki hafta önce, Luka'nın üçüncü doğum gününe bir kaç gün kala "hadi, Luka bezsiz dolaşalım bugün” diye üçüncü denememize girdik. Daha önce de bez olmasına rağmen günde birkaç kere çişin geldiğini söyleyip tuvalete gittiği olmuştu. Ama bu defa Luka gerçekten bezsiz yaşamaya hazırdı. Çünkü küçük ve büyük tuvaletini çoğu zaman söyleyip tuvaletini yaptı. Biz onunla tuvalete gidip bezi çıkarttık, ardından da tekrar bağladık. Günler öyle geçince artık bezi bırakalım dedik. Luka buna razı oldu ve sadece şort giymek istedi. Gün boyunca “çişin var mı” sorular sormaya başladık.

İlk haftada üç dört kaza yaşadık, hem de hep yemek yerken. Luka yemek yerken yemeğe öyle bir konsantre oluyormuş ki, çişinin geldiğini fark edemiyor demek. Biz bunu herhalde Luka ile aynı anda fark ettik, çünkü o günden sonra birkaç defa yemekten önce çişini sormamıza rağmen tuvalete gitmedi ve altına da kaçırmadı. Kazasız bir hafta geçtikten sonra bir yerde bokser tipi külotlar gördüm ve Luka için bolca aldım. Leon normal tipi külot giyiyor ve Luka onları “bu Leon’un” deyip onları giymeyi reddetti. Yeni külotlarını görünce öyle bir mutlu oldu ki! “Ben büyük bir oğlanım” deyip durdu benim tatlışım. Şimdi beş gündür yeni külotlarını da giyiyor. Bugün ilk kazamızı yaşadık. Çünkü külotunu zamanından tuvalette indirmeyi başaramayınca altına kaçırdı. “Ama pipi beklemedi!!!” diye isyan edip tuvalete oturdu. “Şimdi pipi gelmiyor ama!” diye isyana devam. Ben de külota kızarak Luka’nın keyfini geri getirmeyi başardım. 

Dün gece bir ilk daha oldu. Geceleri hep bez bağladık. Leon başından beri geceleri de bezsiz yatmıştı ama onu ben yatmadan hemen önce bir kere kaldırıp tuvalete götürmüştüm. Ancak bunu Luka ile düşünemiyorum bile! Luka gece uyanınca 1-2 saat uyumayan bir çocuk… Son bir hafta gecede kalkıp yanıma geldi “Mama, çişim var” diye beni uyandırdı. Üç gece de bezine yapmadı, sabahleyin hemen tuvalete koştu. Dün akşam da artık bezsiz yatmak istedi. Çişi gelince kalkıp tuvalete gideceğini söyledi. Gece çok iyi idi. Yatarken dayanamadım ve onu kucağıma alıp tuvalete götürdüm. Luka söyleyene söyleyene çişini yaptı. Ardından banyoda bana sırtını döndü ve yatağına gidip yattı. Gece de hiç altına kaçırmadı!

Kaçırıp merak edenler için diğer yazılarımızı buradan ulaşabilir:
Bezlere veda ve Bezsiz olmadı.


1 yorum: