17.06.2013

Tzzzz - bugün çarpıcı bir gün

Bana elektrik çarpmasıyla bu sabah tüm planlarımız alt üst oldu. Çok kötü bir çarpılma değildi, ama bana yetti açıkçası.


Her şey kahvaltıdan sonra başlamıştı. Bahçede bu yılki ilk kahvaltımızı yapmıştı ve Almanca oyun arkadaşımız da gelmişti. Anneanne ve dedemiz Cuma günü Almanya’dan gelmeden önce yapmamız gereken bir takım işleri rahatça halledecektik. Misafir odamızda üç hafta boyunca geceleri beklenmedik bir misafir köpeği konuk ettikten sonra evin bazı başka yerlerinin de derin bir temizliği fena olmaz diye düşünüyordum. Köpeklerin bazılarının taranması gerekiyordu ve bahçeli bir evde asla bitmez olan tamiratların sırası da gelmişti. Hava güzel seyretmeye devam edince öğleden sonra belki plaja bile gidecektik. Bugün için çoğu kalacaktı. 

Çünkü kahvaltıdan sonra mutfağı toplarken evyeye dokunduğumda afallayıp kaldım. Beni elektrik mi çarptı biraz önce? Evyeye bir daha dokundum. Tzzzzz gibi bir his. Evet, bana elektrik çarpıyor. Bu nasıl olur? Evyeye başka yerden dokundum, tzzzzz. Musluk? Tzzzzz. Aspiratör? Tzzzzz. Artık her yerim karıncalanıyordu, bense tırsmaya başlamıştım. Eşimi çağırdım, kim bilir belki bende bir elektriklenme vardır. Ama o da dokununca aynı şey oluyordu.

Hangi metale dokunursak dokunalım az ya da çok elektrik akımı oluyordu. Evye, musluk, evyede duran metal tencere, ocak, aspiratör… Bir yerde kaçak mı var ve mutfaktaki tezgah üstündeki suyla mı yayılıyordu? Mutfağın sigortalarını kapattık ve evyeye bir daha dokundum. Tzzzz.

Artık bir yere dokunmaktan çekiniyorduk. Nihayet bu iş için kontrol kalemi kullanmaya akıl ettik! Evin tüm sigortalarını kapattık. Ama hala elektrik akımı var! Duvarın arkasındaki kalorifer odasının hattı ayrı olduğu için kofradaki ana sigortayı indirmeye karar verdik. Eh, artık elektrik olmaz, değil mi? Maalesef… Elektrikle çalışan aletlere yetmiyorsa da bizi çarpmak için yeterli elektrik akımı devam ediyordu. Kafayı yemek üzereyken elektrik idaresini aradım. Cevap da hazırdı! Böyle bir durum topraklamada sorun yaşadığımızı gösteriyormuş.

Bu durumda elektrikçi olan komşumuza ihtiyacımız vardı. Sağolsun hemen de geldi. Topraklamadaki sorunu geçici düzelti ve akşamüstü tam düzeltip takviye yapacak. Ancak bizde her şey normale dönene kadar tabi ki günün yarısı bitmişti…

2 yorum:

  1. Neyse ki daha kotu birsey olmadan farketmissiniz. Gecmis olsun. Peki bugune kadar sorun olmayan, neden bugun ortaya cikmis?

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun..elektrikten korkarım..tüm önlemi kontrolü yapmak lazım..

    YanıtlaSil