11.06.2013

Dünyanın dört bir köşesinden doğal tedavi yöntemleri

Dün çok ilginç bir yazıyı rastladım ve bunu paylaşmak istedim. İki uzman dünyanın dört bir köşesinden doğal tedavi yöntemlerini değerlendirdiler!

Hepimizin bildiği ve ishale iyi geldiği söylenen doğal tedavi yöntemi Türkiye’ye ait; pirinç. Bunun için bir fincan pirinç iki fincan su ve bir tatlı kaşığı tuz ile kaynatılıyor. Değerlendirmede bulunan doktor bunun doğru bir yaklaşımın olduğunu vurguluyor. Çünkü hem pilavın sayesinde su vücutta tutuluyor hem de ishalde kaybedilen minerallerini tuz ile alınıyor. 

İran’da birçoğumuzun hoşuna giden bir doğal tedavi yöntemi kullanılıyor; ateşli durumlarda karpuz! Tarife göre büyük bir dilim karpuz beyaz kısımlar dahil ancak kabuk hariç süzgeçten geçirildikten sonra hemen içiliyor. Uzmanlara göre ateşte kaybedilen sıvı bu şekilde yerine getirildiği için tavsiye edilebilen bir yöntem. Ayrıca karpuzun içerdiği yüksek miktar meyve şekeri ve mineraller ateş nedeniyle zayıf düşen vücuda enerji sağlıyor.    

İtalya’da soğuk algınlığında karanfil çayı revaçta! Bu çay için iki bardak su ile üç adet kuru karanfil ile kaynatılıyor. Ardından biraz limon kabuğu, bal ve tarçın ekleniyor. Bu çaydan sabah, öğlen ve akşam olmak üzere günde üç kere içiliyor. Uzmanlara göre karanfilde bulunan eterik yağın antiviral, antibakteriyel ve antifungal bir etkisi var. Ancak bu karışımın gerçekten soğuk algınlığında yararlı olup olmadığı bilinmiyor. Ayrıca, balın özelliklerini kaybetmemesi için 40 derece üzerindeki sıvıya ilave etmekten kaçınılması gerektiği vurgulanıyor. Karanfil çayı iki yaştan küçük çocuklara uygun olmadığını da unutmamak gerek.

Avustralya’da tabi ki okaliptüs yağı kullanılan doğal bir yöntemdir. Öksürüğe iyi geldiği söylenen bu doğal tedavi için sıcak su dolu bir kaseye iki damla okaliptüs yağı ekleniyor ve buharı solunuyor. Uzmanlara göre bu şekilde sümük sıvılaşıyor ve öksürerek daha kolay çıkartılabiliyor. Bebek ve küçük çocuklar için uygun olmayan bu doğal tedavi bazı kişilerde alerjik reaksiyonlarına neden olduğu da vurguluyor.   

3 yorum:

  1. ben sabahları bebeğime 1 tarçın kabuğu,1 karanfil ,biraz rezene,zerdeçel,zencefil elimin altında olan (genellikle bunlar)şeylerden çay yapıyorum.15 aylık bebeğim.şimdi huzursuz oldum neden acaba karanfil 2 yaş altına önerilmiyor:( bu konuda daha detaylı bilgi nerden edinebilirim.mesela hangi bitki ve baharatlar ne sıklıkta tüketmek doğrudur gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      benim bildiğim kadarıyla tüm bitkiler ve baharatları 2-3 yaşına kadar verilmemesi daha iyi olur. Yani yemek yaparken arada bir biraz baharat katmanın bir zararı olmayabilir ama düzenli vermekte dikkatli olurdum.
      Tarçın biz hemen hemen hiç kullanmıyoruz, bu yazı okumak isteyebilirsiniz http://xlargeaile.blogspot.com/2013/02/anne-olarak-tarcn-hakknda-bilmen.html
      Nane gibi mentol içeren her şey konusunda da dikkatli olmak gerekiyor http://xlargeaile.blogspot.com/2013/03/mentol-3-yasna-kadar-asla.html

      Bitki ve baharatlar veya herhangi bir şeyin, önleyici olarak işe yaradığına inanmıyorum, ama bu benim kişisel düşüncem tabi ki. Belli rahatsızlıklarda iyi gelenler mutlaka var ve tedavi amaçlı kullanılmasına da taraftarım, ama önleyici olarak düzenli, doğal ve dengeli bir beslenmeden daha iyi bir şey yoktur bence. Normal yemeğin dışında belli bir maddeyi düzenli veya bolca tüketmek bence yaradan çok zararlı olabilir, çünkü etkileşimleri bilmiyoruz. Eksikliği gibi fazlalığı da zararlı olduğunu unutmamak gerekiyor ve iyi araştırmanızı tavsiye ederim. Sevgiler

      Sil
  2. merhaba benim bebeğim 15 aylık sabahları ona karışık bitki çayları hazırlıyorum.bu karışımın içinde karanfilde oluyor.yazınızda 2 yaş altına uygun olmadığını okuyunca biraz endişelebndim.sebebini biliyormusunuz?

    YanıtlaSil