7.03.2013

Minik aşçılarımla ıspanaklı Gnocchi yapıyoruz!


Haftanın en azından bir gününde Leon ve Luka’yal birlikte yemek yapıyorum. Aslında birden fazla günde bunu yapıyoruz, çünkü yardım etmeyi seviyorlar. Özel istekleri bile oluyor. Dün onlarla birlikte ıspanaklı peynirli Gnocchi yaptık. Gnocchi bilmiyorsan, söyleyeyim makarna ve pizzadan sonra herhalde en çok tanınan İtalyan yemeğidir. Zaten bence makarnaya tat açısından biraz benziyor. Birçok farklı malzemelerle hazırlanabilir ancak benim en lezzetli bulduğum ıspanaklı peynirli versiyonu.

Çocuklarla birlikte yapmayı sevdiğim bir yemek çünkü hem hamuru yoğurmayı seviyorlar hem de sonra kesme işini de onlar yapabiliyorlar. Ardından sadece 10 dakika pişirme süresi kaldığı için, Gnocchi pişerken benim çocuklarım sofrayı kuruyorlar. Arada bir Gnocchinin suyun üstüne çıkıp çıkmadıklarını kontrol de ederler. Yani, tüm yemek hazırlanışı ve pişirme süresi boyunca öyle ya da böyle meşgul oluyorlar. Ehh, bir de işin sonunda ıspanak yemiş oluyorlar. Bunu unutmamak gerek…

Malzemeler:

250gr ıspanak
Biraz tereyağı veya margarin
1 fincan peynir (çok yağlı ve sulu olmayan beyaz peynir, keçi peyniri veya lor peyniri olabilir, keskin bir tat verdiği için keçi peyniri tercih ediyorum)
2/3 fincan damak tadına göre rendelenmiş taze veya eski kaşar (tercihen parmesan)
2 yumurta sarısı
8-9 dolu yemek kaşığı un (ihtiyaca göre daha fazla da olabilir)
dekorasyon için rendelenmiş taze kaşar veya parmesan

Hazırlanış:

İyice yıkadığın ıspanak tereyağı ile birlikte orta ateşte bir tava veya tencerede pişirmen gerekiyor. Ispanak pişmiş ve bırakılan suyun gitmiş olması gerekiyor. Öyle olunca da yanmaya yakın bir seviyeye geliyor. Bu önemli çünkü askı takdirde ıspanağın parçaları kalıyor sonra. Çünkü ıspanak soğuyunca blenderle püre haline getirmen gerekiyor. 

Ispanak soğurken yumurta sarıları peynirlerle homojen bir hamur haline getir. Bunu çatalla ya da ellerinle yapabilirsin. Ardından soğutulmuş ıspanak püresi ve un ekleyip parçacıkları olmayan düzgün bir hamur olana dek yorman gerekiyor. Şimdi onu en azından 30 dakika için buzdolabına soğutmaya bırakmalısın.

Şimdi Gnocchi kesmeye gelelim. Hamurdan 1,5cm’lik çapında uzun rulolar şekillendirmen lazım. Rulodan Gnocchi kesmeden önce unun içinde yuvarlat.  Arkasından ruloyu 1cm aralıklarla kesip küçük Gnocchi elde etmiş olursun. Gnocchi keserken 5litre su ocağında kaynamaya bırakırsan, Gnocchi kestikten sonra direkt kaynayan suya atabilirsin. Şimdi suyun altını biraz kısman gerekiyor çünkü Gnocchinin su kaynamadan pişmesi gerekiyor. Gnocchi hazır olunca suyun üstüne çıkıyor. Hepsi suyun üstüne çıktığında küçük süzgeçle suyun içinden alıp tabaklara yerleştirebilirsin. 

İpucu:

Bir annenin gündelik yoğun hayatında uzun uzun yemek pişirmelerine yer yok aslında. Bu miktar Gnocchi’den 5 kişilik bir yemek çıkıyor. Gnocchi yapmak oldukça uzun sürdüğü için ben genelde iki üç katını yapıyorum ve kullanmadığım Gnocchi 40-50 tanelik porsiyonlarda buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya atıyorum. Gnocchi yemek istediğimizde onları derin dondurucudan çıkartıp direkt kaynayan suya atıyorum. 

1 yorum:

  1. bayıldım ama ben bu tarife:)) umarım 2 yaşında ve yemek sıkıntısı olan oğlum da sever.denemekten ne çıkar:))

    YanıtlaSil