13.02.2013

Çocuğunun en iyi arkadaşı bir köpek olsun! (2)



Hey ufaklık, beni çok korkuttun!

Dün dedemin köpeği Barry ile benim arasındaki müthiş ilişkiyi anlattım sana. Ben beş yaşındayken bir dağ çiftliğine tatile gittik. O zaman, acı bir tecrübeyle öğrendim ki, dünyadaki tüm köpekler Barry gibi değilmiş. Biz henüz arabadan inerken, çiftliğin terrier büyüklüğündeki köpeği bizi karşılamaya koştu. Annem ön kapının yanında köpeği severken, ben arka kapıdan iniyordum. Tabii ki, ben de köpeği sevmek istiyordum. Düşünmeden, daha doğrusu bilinçsizce elimi uzatıp, anneme bakan köpeğe dokundum. Her şey o kadar hızlı gelişti ki, sadece bir acı hatırlıyorum. Beni henüz fark etmeyen köpek, dokunmamdan ürkerek hızla dönmüş ve elimi ısırmıştı. Daha doğrusu, küçük parmağımı eklem yerinden kapmıştı. Bu yara izi hala duruyor.

Yarama, hemen köy usulüyle pansuman yapıldı. Çiftlik sahibi, yaramın dezenfeksiyonu için üzerine viski döktüğünde, ısırılmanın acısının yerine inanılmaz bir yanma hissi geçmişti. İyi ki köpeğin tüm aşıları yapılmıştı ve benim de Tetanos aşım vardı. Aksi takdirde, uzakta olan bir doktora gitmek zorunda kalırdık. Köpeklerin zamanı gelen tüm aşılarının yaptırılmasının ve çocukların herhangi bir yaradan (bunun bir ısırık olması şart değil) Tetanos felcine yakalanmaması için, Tetanos aşısının yapılmasının önemini burada vurgulamak istiyorum.

Ertesi gün, ben tabii ki bu köpekten korktum. Ama annem, benim bu korkumu çok güzel bir yöntemle yatıştırdı. Bana, bu olayda köpeğin hiçbir suçu olmadığını, bunun tamamen benim suçum olduğunu izah etti. O zaman, henüz beş yaşındayken öğrendim ki, bir köpeğe arkadan asla yaklaşılmaz. O beni fark etmemişse, ona dokunmadan önce daima seslenmem ve sonra beni koklamasına izin vermem gerektiğini de öğrendim. Ayrıca, bu olaydaki gibi, yabancı bir köpeğin alanına girdiğimde, köpeğe karşı daima temkinli olmam gerektiğini de öğrendim. 

Bu yeni bilgiyle ve bu şirin köpeğin aslında ani saldırganlıklarda bulunmadığını fark etmemle birlikte, köpek ve benim aramdaki arkadaşlığı engelleyen bir şey kalmamıştı. Tatil boyunca, o köpekle oynadım ve mutlu zaman geçirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder