21.02.2013

Bugün börek yaptık!


Bugün beraber yemek yapalım dedik. Leon ve Luka buna bayılıyor zaten. Yemek pişirirken yardım etmeyi çok seviyorlar. Onlara uygun daima bir iş çıkar. Onlar benim minik yardımcılarım! Birlikte bugün börek yapmaya karar verdik ve işe konulduk.


Leon önce, sabahleyin pişirdiğimiz ekmeklerden hala unlu olan tepsiyi yıkadı ve kuruladı. Ardından mantarları temizledi. Hayret, kesme işini bugün Luka’ya bıraktı. Genelde bunu yapmak için can atıyor. Ama onun aklında başka iş varmış.

Luka o arada beyaz peynir ve yumurtayı çatalla karıştırmaya çalıştı. Gücü henüz yetmediği için birkaç denemenin ardından bu işi bana devretti. Onun yerine mantarları kesmeye çalıştı. Ancak bugün bundan hızlı sıkıldı. Kaşar peyniri rendelemeye karar verdi. Yeni rendemiz çocuklar için çok kullanışlı çünkü.
Oğullarım çalışırken ben ne yapıyordum? Resim çekiyordum… Ve tabi ki mantarlı börek için soğan ve Leon’un temizledikleri mantarları doğruyordum. Sonra onları tavaya koydum. Arada sırada onları karıştırmayı Luka üstlendi. Çünkü kaşar rendelemekten yorulmuştu.  Ama o işe Leon çoktan göz dikmişti. Hadi Leon, devam!


Bana aslında sadece yufkaları tepsiye açmak, peynir karışımına baharat eklemek, peynir ve mantarları ayrı bölgelere sürmek kaldı. Üçümüz birlikte bu böreği hazırladığımız için bekleyiş de ortaktı. Hepimiz heyecanla bekledik fırının alarmının çalmasııa. Ve sonra afiyetle yedik!   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder