18.02.2013

Bezlere veda



Her anne baba gibi ilk oğlumuzun tuvalet eğitimini “kitaba göre” yapmaya çalıştık. Ancak iki hafta sonra bu işten vazgeçmiştim ve bir karar almıştım. Leon hazır olduğunda, yani istediği zaman bezleri bırakabilecekti. Aynen de öyle yaptık. İnanılmaz kolaydı üstelik! Luka’ya da bu konuda hiç karışmadık. Ve artık bezlere veda etmek istiyor. İşte bezli bezsiz ikili serüvenimiz!
Leon’un 2,5 yaşa yakın olması tam yazın ortasına denk gelmişti. Her anne baba gibi biz de kitapları karıştırdık, tüyoları okuduk ve kafamızda bir plan belirlemiştik. Tuvalet eğitimi verseniz de vermeseniz de çocuğunuzun bezlere veda edeceği zamanı değiştiremezseniz diyen bir yazı okumuştum ama çevredeki baskı ve başka yerlerde okuduklarımız öyle bir şey demiyordu. “Ahhh, hala beze mi yapıyor” tarz sözler tabi ki önemli bir faktördü. Çiş eğitimine başlayalım dedik.

Kitaba göre olmadı

Dediğim gibi yazdı ve bahçede çıplak dolaşıyordu oğlumuz. Çiş için belirlediğimiz bir ağaç seçtik. Yetiştiği kadarıyla çişini hep o ağaca yaptı. Büyük tuvaleti için oraya bir lazımlık koyduk, ama maalesef çişini ağaca yaptığı kadar büyük tuvaletini lazımlığa tutturamadı oğlumuz. Neyse, biz kaka toplamaya alıştık dedik ve sabırlı davrandık. Makalelerde okuduğumuz gibi en ufak bir eleştiride olay ters tepiyordu. Bir kere öyle bir ruh halimize denk geldi ki ağzımdan çıkana anında pişman olduk ama olan olmuştu. Leon artık yapabildiğini yapmak istemedi ve tuvalet eğitimi bir hafta geriye atmış oldu. Ne kadar çok bu konuyu hiç dile almamaya çalıştıysak da strese girmiştik. Doğru yaptığımızdan da emin değildik artık. 2 ay geçti, 3 ay geçti, son bahar geldi ve daha çok vakit evin içinde geçirmeye başladık. Leon bir günde iki kere arka arkaya çişini kaçırdığında onu öyle mutsuz gördüm ki içim gitmişti. “Buraya kadar yeter” dedim. Leon bezi bırakmak istediğinde bırakmalıydı, biz veya başkaları uygun gördüğünde değil! Leon’a bez bağladık ve tuvalet eğitimi konusunu bir kere olsun bile bir daha açmadık.

“Ben de onun gibi yapmak istiyorum”

Sonra kışa girdik. Leon tam 2 yaş ve 8 aylıktı bir arkadaşımıza ziyarete gittiğimizde. Ondan bir yaş büyük kızın tek başına tuvalete gittiğini görünce bana dedi ki “Ben de onun gibi yapmak istiyorum”. Ben ise tamam deyip ertesi sabah bezi çıkarttım. İnanmayacaksın ama bir daha bez takmadık Leon’a. O günden beri büyük ve küçük tuvaletini hep tuvalete yaptı ve bir kere bile çişini kaçırmadı. Yaklaşık iki ay boyunca gece yatarken onu alıp çiş yaptırdım ama sonra sabaha kadar tutabileceğinden emin oldum. Evden veya bir yerden, bir mekandan çıkmadan önce daima tuvalete götürdüm ama birkaç ay sonra buna bile gerek görmedim. 

Luka’ya baştan özgürlük

Luka’ya bu yüzden hiç karışmadık. Tuvalete altı aydır ilgi gösteriyor ve iki üç aydır bez değiştirdiğimizde “takmasak mı” diye yokluyoruz. Bir aydır sabah ve akşamki bez değişimlerinde “çişim var” diyor ve tuvalete yapıyor. Ama buna rağmen bezden vazgeçmek istemedi küçük oğluşumuz. Biz ise onun kararına saygı duyduk. Son bir hafta ise evden çıkmadan önce ve dışarıdayken tuvalete gittiğimizde ona da soruyoruz veya çişi olduğunu söylüyor. O zaman tuvalete yaptı. Bu sabah yine sordum “Luka’cım beze veda edelim mi sence?” Luka evet dedi! Artık bezsiz dönemimiz başlıyor! Bu arada, Luka’nın yaşı 2 yaş ve 8 ay. Leon’un beze veda ediş yaşından sadece bir hafta daha küçük. Tesadüf mü acaba?   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder