27.02.2013

Anne, kucaaak!


Yaklaşık bir yıl önce sürümüzün tüm üyelerine yeteri kadar ilgi gösteremediğimin fikrine kapıldım. Ve her akşamı  bir köpeğe ayırma kararı aldım. Nasıl? Onun koltukta kucağımda yatmasına izin vererek. Çocuklar yattıktan sonra ben koltuğa uzanıyorum. Herkes koşarak yetişiyor, yerini kaptırmamak için uğraşıyor. Zando hariç.

Zando’nun seremonisi var. Önce yanıma geliyor ve bana bakıyor. Uygun musun? Evet, “Zando, gel.” Diyorum. Sonra da kafasını bacağıma koyuyor. Ve yine bana bakıyor. Bakıyor ve bakıyor ve bakıyor. Kafasını sevsem sevmesem fark etmiyor, denedim. “Hadi oğlum, geleceksen gel” diyorum. Bu hızda devam edersek o yerleşene kadar benim işim çıkacak. Ardından bir tane pati koyuyor, arkasından yavaşça ikinci ön patisini koltuğa yerleştiriyor. Kuyruğu bu arada helikopter pervanesi gibi.

Seremoninin zor kısmı buydu sanıyorsan yanılmışsın. Buraya kadar kolaydı! Bundan sonra resmen onu ikna etmek zorundaymışım gibi hissediyorum. Kuyruğu sallaya sallaya bana bakıyor. Bu işten herhalde acayip keyif alıyor.
- “Hadi oğlum, hop” diyorum. Zando’dan hareket yok. Kuyruğu sallaya sallaya bana bakmaya devam ediyor.
- “Zando, hooop!” diyorum bir daha. Hareket yok. Kuyruğu sallaya sallaya bana bakmaya devam ediyor.
- “Zandooo, HOOOP!” sinirlenmeye başlıyorum. Şimdi hiç atlamayacak diyorum kendi kendime.  
Ayakucumu göbeğin altından bacakların arasına sokuyorum ve onu hafifçe dürtüyorum. Hop, arka bacaklarından biri çıktı koltuğa! “Evet oğlum”… Artık ikinci ayak da koltuğa çıkıyor. Zando bir yerleşiyor, sanki bir daha kalkmayacakmış. Aynen de öyle oluyor zaten. Onu oradan bir daha indirmek neredeyse imkansız, o kadar derin ve keyifli uyuyor ki!   

Ama bana öyle geliyor ki, bu koltuğa çıkma meselesinde bir yerde Pavlov’un şartlı refleksi gibi şartlandırılmış bir refleksten öte refleks zinciri yarattım…  

4 yorum:

  1. cok sekersiniz:))))

    henuz vakit bulamadim herseyi okumaya...buralarda cok yeniyim zaten...

    sizi bize benzettim ilk bakista, hayvanlar,yardimsiz olmak,aile bireylerinden
    birinin Avrupali olusu..iki bebek...

    ama dedigim gibi, ahkam kesmek icin ,once okumak lazim...

    kolaygelsin :)


    yazimi eksik gonderdigim icin duzeltme yapmak istedim,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiz :)şimdi merak ettim, bebekleriniz kaç yaşında, Avrupalı olan kim, sizde hangi hayvanlar var?
      Sevgilerle

      Sil
    2. Bebeklerimden Leyla 27 aylik, Teo 2 aylik..

      Esim Londrali..10 yildir burada yasiyoruz..iki kedimiz vardi, ama Temmuz ayinda tasindigimiz Sile yolundaki bu kalabalik evimizde 3 Kopek ( Brutus,Fistik,Gumus) ve 6 kedi (Zeytin maalesef gecen aylarda rahmetli oldu,Saadet,Sasikiz,Ince,and Atos,Porthos,Aramis ):))))

      ben de gecen hafta bugun,"delikizinevi.blogspot.com "adresiyle blogumu actim..cok heyecanliyim..yazmak cok keyifli :)

      sizi de benim blogumu ziyarete, aa, hatta bize bekleriz...

      :))))


      sevgiler bizden dee....

      Sil
    3. Süpppperrrrr! Geliriz de :) Özelden mail attım size...

      Sil